Als je maar genoeg content op je website hebt staan, dan wordt je website beter gevonden en zal je meer verkopen. Fout! Als dit jouw uitgangspunt is, dan moet je niet vreemd opkijken als je content marketingstrategie niet werkt.

Het klopt dat content een belangrijke rol speelt in SEO, ook wel bekend als zoekmachineoptimalisatie. Een website heeft content nodig en zoekmachines vinden deze content en tonen deze in de zoekresultaten. Hoe hoger je content wordt gerankt, hoe meer verkeer je naar je website hebt. Maar komen deze bezoekers ook terug?

Lees ook: Dit is content marketing

Het antwoord is in de meeste gevallen ‘nee’ als je geen goede strategie hebt. Maar wat is dat een goede strategie? Ik geef jou de vijf ingrediënten voor een goede content marketingstrategie.

Waar bestaat jouw content marketingstrategie uit?

1. Deel unieke waarde

Je bent niet de enige die content deelt, je concurrent doet het ook. Val op door content te delen die uniek en waardevol is voor je publiek. Dit kun je doen door onderwerpen te behandelen die je concurrent niet behandelt of door een eigen tone of voice te vinden.

2. Zorg ervoor dat het aansluit bij de behoefte van de klant

Leer de klant kennen en ontdek welke artikelen hij of zij wil lezen. Je ontdekt dit door het gewoon te vragen of je data te analyseren. Wanneer je weet wat de klant wil lezen, dan kun je dit aanbieden. De kans is klein dat hij jou negeert.

3. Focus je op kwaliteit en niet op kwantiteit

Het maken van voldoende content is voor menig marketeer en ondernemer een uitdaging. Toch moet je de nodige tijd en energie steken in het creëren van artikelen en het goed nalezen van je geschreven teksten. Lukt het niet om iedere week iets zinnigs te delen? Doe het dan eens in de twee weken.

4. Deel je content regelmatig

Als je de ene dag tien blogberichten deelt en dan vier weken niets, dan weet jouw publiek niet wat ze van je kunnen verwachten. Zie ook het vorige puntje.

5. Zorg ervoor dat mensen de interactie met je content kunnen aangaan

Interactie kan het bekijken van een video zijn of het meedoen aan een prijsvraag. Het grijpt de aandacht en het wordt vaker gedeeld, hierdoor neemt de gebruikservaring toe. Dus maak ook gebruik van andere vormen van content.

Wordt een autoriteit

Het allerbelangrijkst is, is dat je content deelt dat bij jouw bedrijf past. Met toegevoegde waarde en waar je klant iets aan heeft. De klant zal je op den duur als een autoriteit zien en terugkeren op je website. De content die je deelt zal dan echt een middel worden om je product of diensten te verkopen, omdat het bij elkaar aansluit.

Het kan een duren voor je het resultaat ziet van jouw content marketingstrategie. Maar je zult zien dat je bereik op den duur toeneemt en dus ook de verkoop.

Bron: Business2CommunityBusiness2Community
Afbeeldingen: Unsplash

Delen mag:
LinkedIn
Twitter
Visit Us
Follow Me
Follow by Email
RSS
Pinterest

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *