61% van de marketeers vindt het moeilijk om de juiste influencer te vinden voor een campagne.

Denkbare gevolgen zijn:

  • samenwerkingen met de verkeerde influencers
  • uitgestelde campagnes
  • teleurstellingen
  • verloren investeringen.

Terwijl een de juiste influencer zoveel mogelijkheden kan bieden. Zoals:

  • jouw merk onder de aandacht brengen bij een groter publiek
  • meer aandacht van een doelgroep die jij nog niet wist te bereiken
  • een boost in jouw verkoop
  • een continue aanwas van nieuw klanten buiten jouw eigen kanalen.

Wil je groeien met je bedrijf en zie je de talloze mogelijkheden die influencer marketing biedt, maar weet je gewoon niet hoe je de perfecte ambassadeur voor jouw merk moet vinden? Geen zorgen, want ik kan je helpen. Ik ben de matchmaker voor bedrijven en ondernemers die kiezen voor influencer marketing. Ik zorg voor de perfecte match!

“Maar ik heb geen groot budget!”

Ben jij van mening dat influencer marketing niet mogelijk is voor jouw bedrijf, omdat het bijvoorbeeld te duur is? Dat hoeft helemaal niet, voor ieder budget is er iets mogelijk.

Influencers komen in allerlei vormen en maten en voor ieder merk is er een geschikte influencer. Misschien vind je het moeilijk om de juiste te vinden of lukt het je niet om een brand ambassador te vinden die jouw waarden ademt. In dat geval zoek je de hulp in van een bureau.

Veel bedrijven werken samen met een groot bureau voor een influencer marketing campagne. Zo’n bureau is niet goedkoop en kijkt vaak in hun eigen bestand om te ontdekken welke influencer het beste bij het merk past. Het heeft veel bedrijven meer zichtbaarheid en flink wat omzet opgeleverd, dus je kunt wel spreken van een succesvolle strategie. Maar geheel onafhankelijk is het niet.

Maar soms wil je een oplossing die meer laagdrempelig is, die bij meer bij jou past en onafhankelijk is. Dan ben je bij mij op het juiste adres.

“Wat kun je van mij verwachten?”

Ik help en adviseer bedrijven in hun zoektocht naar de perfecte influencer of wel brand ambassador voor hun merk. Voor we de samenwerking aangaan bespreken we eerst jouw wensen in een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek bespreken we jouw ambities en mogelijkheden.

Zijn wij na deze kennismaking superenthousiast? Dan kunnen we al spreken van de eerste match! We plannen de introductie, dat de start is van onze samenwerking. Tijdens deze introductie gaan we diepte in.

We bespreken o.a.:

  • wie jouw doelgroep is. Denk aan demografische factoren, persoonlijke factoren, levensstijl, verlangens en eventueel angsten.
  • jouw boodschap. Waar staat jouw bedrijf voor? Welke waardes draag je uit?
  • jouw doelstellingen. Wil je meer verkopen, meer naamsbekendheid, veel aandacht voor een event of gebeurtenis?
  • de bijbehorende kpi’s. Wanneer ben je blij met het resultaat van de campagne?

Als alle lichten op groen staan, ga ik volgens afspraak opzoek naar de juiste (micro-)influencers voor jouw marketingcampagne. In de periode waarin we samenwerken, hebben we regelmatig contact om de campagne te evalueren en als het moet, bij te sturen. Op die manier zorgen we ervoor dat jij jouw doelen behaald.

Ben ik de persoon voor jou?

Ben je ervan overtuigd dat influencer marketing de weg voor jou is naar groei en speel jij al langer met de gedachte een influencer in te zetten voor jouw merk? Ik denk graag met je mee. Neem vrijblijvend contact met mij op (dus je zit nog nergens aan vast), om jouw mogelijkheden te bespreken.

*digitale ontmoeting in deze tijden van Corona.